Įsivaizduokite štai tokį dialogą.
– O, koks netikėtai elegantiškas Samsungo telefonas!
– Kvaily, čia ne Samungas. Čia – naujas Iphone‘as.
Šis trumpas pokalbis yra velniškai teisingas.
Iš tikro, Samungas niekada nepagamins gražesnio daikto už tuos, kuriuos gamina Apple.
Kaip ir Volkswagenas niekada nepagamins geresnio automobilio už Vabalą, Hitlerio užsakytą ir Ferdinando Porsche‘o sukurtą inžinerijos stebuklą. Kai po Antrojo pasaulinio karo VW vadybininkai nusprendė patobulinti Vabalo dizainą, paaiškėjo, kad jo kiaute nieko keisti negalima. Jo formas diktavo funkciniai reikalavimai. Keičiant išorinio kiauto formas, krisdavo ir automobilio techninės savybės.
Jei nepakankamai išsilavinęs stebėtojas gali sumaišyti Samsungo ir Apple‘o aparatus – Apple‘ui ateina sunkios dienos.
Iki šiol būti panašiu bandė Samsungas ir jam to daryti nesisekė (kalbu ne apie pelną, o apie daiktus). Tačiau, kai žingsnį link savo korėjietiško pusbrolio žengia pats Apple‘as, šio prekės ženklo mylėtojui ima slysti žemė iš po kojų.
Jam belieka vienas argumentas – „na ir kas, kad naujas Iphone‘as panašus į Samsungą. Už tai „viduje“ viskas veikia žymiai geriau“.
Tačiau ir kvailiui aišku, kad jei Iphone‘as nebus akimirksniu atpažįstamas iš 5 metrų atstumo, jo „vidinis grožis“ argumentu bus tik tiems, kurie dar prisimena šio aparato išorinį unikalumą.
Ar tai reiškia, kad Apple‘as paseno ir pavargo?
Google logotipo atnaujinimas, atrodo, taip pat byloja apie nuovargį, baimę ir senatvę.
Ar gali būti taip, kad naujasis Iphone‘as ir naujasis Google logotipas reiškia, kad skaitmeninių technologijų pasaulyje vyksta pokyčiai, prilygstantys ledynų tirpimui? Ar dinozaurų dienos suskaičiuotos?
Tokios korporacijos kaip Google kol kas yra pernelyg galingos, kad galėtum įžvelgti gangrenos požymių. Juk jos toliau perka keistus startupus, gamina naujus savo įprastinių paslaugų paketus ir vis dar sėdi kone kiekvieno šios žemės gyventojo kišenėje (tiesiogine, o ne perkeltine prasme).
Prieš kokius trejus metus Google pristatė „Material Design“ idėją. Tuomet šis pranešimas atrodė, kaip įkvepianti užuomina apie tai, kur judės interneto išvaizda.
Tačiau toji užuomina taip ir nevirto filosofija. Pakeliui ji pasipildė praktiškais, tačiau menkai argumentuotais sprendimais, kuriuos būtų galima geriausiu atveju pavadinti mistiniu taisyklių sąvadu.
Ar šiomis taisyklėmis kas nors vadovaujasi – sunku pasakyti.
„Material Design“ tapo dar viena madinga fraze, kurią daugelis kaišioja į savo kalbą, tačiau abejoju, kad kalbančiųjų galvose ši frazė siekia daugiau, nei pirminis taupus „Material Design“ pristatymas.
Google logotipo atnaujinimas (nors pats Google tai vadina „nauju logotipu“) aiškiai žengia link taisyklių, kurias nubrėžė Materialusis dizainas. Google bloge naujo logotipo atsiradimas argumentuojamas kardinaliais pokyčiais pasaulyje – kadaise Google buvo skirtas tik kompiuteriams, o šiandien šis ženklas sutinkamas krūvoje įvairiausių aparatų. Todėl naujas logotipas bus mažesnis ir lengviau „tampomas“.
Visa tai – logiška.
Tačiau kodėl prireikė trejų metų, kad logotipas gautų Materialaus dizaino rūbą?
Galų gale, ir internetą telefone pradėjome žiūrėti toli gražu ne vakar.
Todėl štai toks pavėluotas Google logotipo atnaujinimas kvepia ilgomis būrio dizainerių naktimis, kankinančiomis fokus grupėmis ir begalinėmis korekcijomis, kurių priežasties ir poreikio jau niekas nebesupranta.
Žodžiu, kvepia viskuo, kuo atsiduoda didžiųjų korporacijų kasdienis gyvenimas. „O kas jeigu kažkas kažkam nepatiks?“ – sako korporacijos vidinis balsas ir iškart rašo sąskaitą už naujos fokus grupės skrodimą.
Google garsėjo neišbaigtumu. Dažnas Google produktas į pasaulį išlėkdavo pusžalis ir būdavo koreguojamas pakeliui. Toks požiūris įkvėpdavo. Panašu, kad daugiau tokių nesąmonių nebebus.
Google naujas logotipas aptarinėtas daug, tačiau be išskirtinio įkarščio. Netgi dizaineriai savo nuomonę reiškė ne dėl to, kad iš tikro turėjo ką pasakyti, bet iš pareigos – juk negali ignoruoti mamuto judėsių.
Buvo tokių, kurie nostalgiškai prisiminė pirmuosius Google žingsnius į pasaulį ir prašė sugrąžinti tiek daug prisiminimų sukeliančius „serifus“. Įdomiau skambėjo nuomonės apie tai, kad Google nebeteko drąsos. Šie žmonės manė, kad toks gigantas kaip Google laisvai galėjo vietoje įprastinio logotipio palikti vieną raidę arba du rutuliukus, simbolizuojančius „O“ raidės skylutes. Neišdrįso.
O gal naujasis stilius, primenantis knygutes vaikams, reiškia, kad Google nori tapti „labiau“ draugiškas nei iki šiol? Gal tai yra būdas, sušvelninti diskusijas apie masinį privačios informacijos rinkimą, kovinių robotų gamybą ir būsimas savaeigio Google automobilio aukas?
Žiūrėsim kaip čia bus. Iki metų pabaigos dar liko pakankamai laiko. Tad lauksime naujos „atnaujintų“ logotipų bangos, kurią greičiausiai paskatins šis Google sprendimas. Juk, galų gale, naujas Google ženklas reiškia, kad Materialusis dizainas tapo oficialia interneto išvaizdos ideologija.
>>
Skelbta: Linkedin, 2015 rugsėjo 4 d.