Ar jau esi „Vero“ tinkle? Kodėl „Vero“ neveikia? Gal žinai, kaip ištrinti „Vero“ paskyrą? – kai kuriose mūsų planetos vietose šie klausimai pastarąją savaitę skambėjo labai dažnai.
Internetą ištiko dar vienas cunamis – per pora dienų „Vero“ tapo populiariausia išmaniojo programėle pasaulyje, nors dar prieš mėnesį mažai kas apie ją buvo girdėjęs.
Ar „Vero“ paguldys ant menčių Facebooką, Instagramą, Twitterį, Youtube‘ą? Štai tokį klausimą ėmė kelti žurnalistai.
Kas yra „Vero“?
Tai – naujas socialinis tinklas. Tiesa, aplikacija sukurta dar 2015 m., tačiau mažai kas ją žinojo iki šių metų vasario pabaigos.
Vieni „Vero“ lygina su Facebooku, kiti – su Instagramu, dar kiti – su Twiteriu ar net Youtube‘u. „Vero“ turi panašumo į visus pagrindinius socialinius tinklus.
„Vero“ mėgina susiurbti pagrindines socialinių tinklų funkcijas ir atsisakyti to, kas anuose žmones labiausiai erzina.
Svarbiausias „Vero“ pažadas šiandieniniams ir būsimiems naudotojams – jokių turinio reguliavimo algoritmų, jokių duomenų apie vartotojus rinkimo ir jų pardavinėjimo reklamos užsakovas. Jokios reklamos! Pakartosiu, kad nepraleistumėte – čia nėra ir nebus reklamos!
„Vero“ naujienų srautas yra chronologinis (ach, kaip mes jo pasiilgome!), o draugus ir sekėjus galima suskirstyti į kelias grupes (nuo artimiausių draugų iki pažįstamų). Kiekvieną postą gali “parodyti” visiems arba tik rinktiniams sekėjams.
Pinigus uždirbti „Vero“ planuoja iš prenumeratos. Kol kas jos dydžio neįvardija – buvo paminėta „kelių dolerių per metus“ suma.
Kodėl „Vero“ staiga išniro į paviršių?
Niekas to nežino. Belieka spėlioti. Panašu į tai, kad migracijos bangą į naująją socialinį tinklą paskatino kai kurios Instagramo vartotojų grupės, masiškai peršokusios į „Vero“ ir kartu nusitempusios savo sekėjus.
Migraciją skatino ir „Vero“ pažadas, kad pirmasis milijonas programėlės savininkų galės ja nemokamai naudotis iki gyvenimo galo.
Migracija buvo tokia galinga, kad „Vero“ kūrėjus ištiko mūsų kelininkų bėda kiekvienos žiemos pradžioje – jie tam nebuvo pasirengę. Tad po šūkio „Visi į Vero!“, tuoj pat iš visų kampų pradėjo skambėti „Kodėl neveikia, bliat?!?”
Kas nutiko toliau?
Interneto cunamiai yra velniškai keisti. Perskaitai antraštę, pirmą pastraipą ir čiumpi telefoną. Dar pora minučių – ir jau turi ne tik aplikaciją, bet ir paskyrą.
„Vero“ paskyrai sukurti ir tereikia kelių minučių. Reikia vardo, el. pašto ir telefono numerio.
„Vero“ draudžia naudoti svetimus vardus, tačiau juk jie mūsų nepažįsta, ar ne? Iš kitos pusės, Facebookas seniai mus išmokė nebijoti savo vardo. Telefono numerio reikės tikro, nes aktyvuoti paskyrą galėsi tik įvedęs SMS‘u gautą kodą.
Tuomet, ypač jei kas nors neveikia, perskaitai aukščiau minėtą straipsnį iki galo.
#DeleteVero
Taip pat greitai, kaip kilo „Vero“ atsisiuntimų banga, prasidėjo ir priešingas judėjimas, skatinantis mesti aplikaciją į šiukšlių dėžę.
Beje, tai padaryti nėra lengva (pirmoji nejauki žinia). Tie, kas bandė ištrinti savo paskyrą, gavo pranešimą, jog padaryti tai gali tik „Vero“ žmonės („dirbame, informuosime jus apie šio darbo eigą“).
Antroji žinia – nelabai aiškios aplikacijos naudojimo taisyklės.
Greičiausiai, jos yra panašios į tas, kurias „pasirašome“ neskaitę ir prieš gaudami kitų socialinių tinklų programėles.
Tačiau žmonėms buvo keista, kad tinklas, kuris deklaruoja nieko nedarysiąs su vartotojų turiniu, taisyklėse vis tik prašo jiems suteikti į tą turinį visas teises. Pastarosiomis dienomis prakaituoti teko ne tik „Vero“ programuotojams, bet ir teisininkų komandai.
Prakaituoti teko ir „Vero“ įkūrėjui bei savininkui. Mat jei “Vero” projektas žlugs – bent iš dalies tai nutiks dėl įkūrėjo reputacijos.
Milijardieriaus užgaida?
„Vero“ autorius – nėra universitetą metęs jaunuolis iš Silicio slėnio. Šią aplikaciją sukūrė Aymanas Hariri, vidutinio amžiaus milijardierius iš Libano.
Milijardus jis paveldėjo iš savo tėvo Rafico Hariri. O šis ilgus metus sėkmingai sukosi statybų versle, buvo Saudo Arabijos karališkosios šeimos „prarabas“, o vėliau – Libano ministras pirmininkas. Raficas Hariri buvo susprogdintas 2005 m. Beirute.
Po tėvo žūties Aymanas Hariri tapo vienu iš tėvo įmonės vadovų. Pernai uždaryta įmonė paliko keletą milijardų dolerių skolų, nesumokėtus atlyginimus ir istorijų apie blogą elgesį su darbininkais, kurių dauguma – vargšai imigrantai iš neturtingų Azijos šalių.
Aymanas Hariri ir jo komanda plušo iš peties, įrodinėdami, kad „Vero“ savininkas su tos įmonės bjauriais reikaliukais turi mažai ką bendro. Tačiau visi puikiai žinome, kad tokių reputacijos dėmių išvalyti praktiškai neįmanoma.
Kam milijonieriui socialinis tinklas?
Aymanas Hariri pasakoja „Vero“ sukūręs todėl, kad jam nepatiko egzistuojantys socialiniai tinklai.
Anot jo, siekdami savo komercinių tikslų, kiti socialiniai tinklai iškreipia tikrus žmogiškus santykius. „Vero“ nori šią bėdą išspręsti, todėl ir sukūrė „šį tą autentiškesnio“.
„Vero“ esperanto kalba reiškia „tiesa“, o programėlė siekia į tinklą perkelti analoginiame pasaulyje tarp žmonių egzistuojantį tikrąjį „socialinį tinklą“.
Bla. Bla. Bla.
Kas bus toliau?
To niekas nežino. Milijoną vartotojų „Vero“ jau turi. Tačiau „Free for Life“ pasiūlymas toliau galioja – greičiausiai aplikacijos kūrėjai dar nebuvo parengę apmokėjimo sistemos, todėl ir pinigų paprašyti nėra kaip.
Pati programėlė taip pat, atrodo, veikia be didesnių trukdžių – kitaip nei praeito savaitgalio pirmūnai, aš prisijungiau lengvai. Instagrame #vero viršijo pusę milijono vaizdų, kurių dauguma reklamuoja šio tinklo naudotojų naująsias „Vero“ paskyras ir kviečia keltis ten.
Tiek didžioji, tiek technologinė žiniasklaida chaotiškai informavo apie „Vero“ kilimą bei nuosmūkius ir nutilo. Pasaulis laukia.
Mėginimų sukurti alternatyvą didiesiems socialiniams tinklams buvo ir anksčiau („Ello“, „Peach“ ar „Sarahah“). Tačiau žemės drebėjimo anie bandymai nesukėlė.
Gali būti, kad nesukels ir „Vero“, net jei šiam tinklui finansinių problemų neturėtų kilti.
Gali būti, kad „Vero“ sunaikins prasta įkūrėjo reputacija (įskaitant ir jau prasidėjusias konspiracines teorijas apie jo komandoje dirbantį būrį programuotojų iš Rusijos).
Gali būti, „Vero“ išliks tik verslo konsultantų prezentacijose. „Vero“ bus pavyzdys, kaip šiandien per pora dienų galima užkariauti pasaulį, o dar po savaitės – būti visiškai pamirštam.
>
Jei norite daugiau, štai atrinkta „bibliografija“:
- “Vero” svetainė
- Programėlės video apžvalga
- “New York Magazine” apžvalga
- “Mashable” pristatymas
- “Slate” analizė
- “Forbes” apžvalga
- “Gizmodo” kritika
- “Mashable” kritika
>>
Skelbta: Linkedin, 2018 m. kovo 2 d.
Nuotrauka iš pexels.com